Typo Landscapes

To międzynarodowy plener studentów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. W programie znajdą się m.in. wykłady otwarte oraz wystawa powarsztatowa. 

Uczestnicy międzynarodowego pleneru "Typo Landscapes" w Cieszynie będą poszukiwać inspiracji płynących z pejzażu dla typografii. W programie zaplanowano warsztaty, pracę indywidualną, wizyty w Muzeum Drukarstwa oraz Książnicy Cieszyńskiej. Nie zabraknie wydarzeń otwartych dla publiczności. Organizatorzy zapraszają na wykłady, otwarcie poplenerowej wystawy oraz warsztaty dla dzieci podczas Cieszyńskiej Nocy Muzeów. 

Wykłady otwarte dla publiczności / sala wystawowa Zamku Cieszyn
Wszystkie wykłady są prowadzone w języku angielskim 

16 maja, godz. 18.00 Typo Landscapes – Typograficzne inspiracje płynące z pejzażu i struktury urbanistycznej / Ewa Satalecka
Wykład skupia się na kilku przykładach projektów zainspirowanych pejzażem naturalnym i miejskim. 

Ewa Satalecka jest projektantką graficzną i scenografką, profesorem Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie gdzie prowadzi program anglojęzyczny na wydziale Sztuki Nowych Mediów. Pisze na temat projektowania graficznego i reprezentuje Polskę na międzynarodowym forum ATypI.



16 maja, godz. 18.00 Być i mieć / Jan Bajtlik
Jaki wpływ na moją pracę projektową ma edukacja w Akademii Sztuk Pięknych i ręczne liternictwo tzw. Polskiej Szkoły Plakatu? Dlaczego książka dla dzieci i projekty edukacyjne mogą być ciekawym wyzwaniem projektowym? O tym, że kleksy i litery są bardzo dobrym punktem wyjścia w procesie edukacji opowiem na przykładzie powstawania książki aktywnościowej Typogryzmol. 

Jan Bajtlik (rocznik 1989, dyplom na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 2013) freelancer – projektant graficzny, ilustrator. Jest wykładowcą w PJATK w Warszawie. Tworzy książki dla dzieci, plakaty, ilustracje (Time Magazine, The New York Times, Gazeta Wyborcza). Jest autorem edukacyjnej książki aktywnościowej dla dzieci Typogryzmol (Wydawnictwo Dwie Siostry, 2014; wersja angielskaAlphadoodler, Tate Publishing, 2016) o typografii i kreatywnym bazgroleniu, nagrodzonej wyróżnieniem Bologna Ragazzi Award 2015. Prowadzi warsztaty typograficzne dla dzieci.

 

18 maja, godz. 18.00 Typografia kinetyczna w Adobe After Effects i rzeczywistość rozszerzona / Marcin Wichrowski
 

Wykład adresowany jest do artystów, którzy chcą lepiej poznać proces tworzenia animowanych projektów typograficznych w aplikacji Adobe After Effects i wzbogacić je za pomocą technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Szczególna uwaga zostanie poświęcona prawidłowemu przygotowaniu materiałów źródłowych, efektywnemu wykorzystaniu narzędzi dostępnych w aplikacji, przydatnym wskazówkom, skrótom klawiaturowym, skryptom, współpracy z innymi aplikacjami, wtyczkom innych firm oraz profesjonalnym technikom pozwalającym szybko osiągnąć ciekawe efekty typograficzne. 

Wykład przewiduje również wprowadzenie do technologii AR, która pozwala wykorzystać istniejące projekty typograficzne i osadzić je w otaczającej przestrzeni. Przegląd dostępnych narzędzi i platform AR analizuje ich wady i zalety oraz może być pomocny przy wyborze najlepszego rozwiązania dla danego projektu.

Marcin Wichrowski –  Adobe Certified Expert i wykładowca w Katedrze Multimediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Prowadzi zajęcia związane z grafiką komputerową, projektowaniem i programowaniem interfejsów użytkownika na potrzeby stron internetowych oraz aplikacji mobilnych, edycją audio/wideo, tworzeniem historii interaktywnych (Digital Interactive Storytelling), rzeczywistością rozszerzoną (Augmented Reality) oraz interakcją człowiek – komputer (Human – Computer Interaction). Razem z artystami z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie współtworzy projekty/instalacje artystyczne wykorzystujące nowoczesne technologie multimedialne. Jego działalność naukowa skupia się na opracowywaniu metodologii projektowania interfejsów użytkownika aplikacji i urządzeń medycznych.

 

19 maja, godz. 18.00 Krótka historia o współpracy projektantów i programistów / Karolina Chmiel
 
Projektanci i informatycy – deweloperzy tworzą zespoły odpowiadające za odmienne obszary działań podczas tworzenia produktu. Oba zespoły odpowiedzialne są za różne obszary działań podczas tworzenia produktu. W mojej prezentacji opowiem o tym, jak pomimo braku jasno określonych schematów współpracy bezkonfliktowo połączyć proces projektowania z metodami wytwarzania oprogramowania.

Karolina Chmiel jest z wykształcenia projektantką produktu i komunikacji wizualnej. Na co dzień pełni funkcję Head of Design w Polidei. W swojej pracy zwraca szczególną uwagę na proces projektowy i metodologię. Z przyjemnością dzieli się wiedzą z zakresu projektowania w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Współorganizatorka konferencji MCE i warsztatów Jitter. Jest jedną z założycielek i organizatorek spotkań Design Practice.

 


20 maja, godz. 18.00
Otwarcie wystawy poplenerowej studentów Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych 
/ antresola Zamku Cieszyn  

20 maja, godz.19.00-21.00
Typoksiążka – warsztaty dla dzieci projektowania książek / sala konferencyjna Zamek Cieszyn

 


Typo Landscapes
16-20.05.2016
Zamek Cieszyn 

Organizator: Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych w Warszawie 

 
Pliki do pobrania