Zamek Cieszyn - Śląski Klaster Dizajnu. Shan Preddy








Śląski Klaster Dizajnu. Shan Preddy
Jak odnieść sukces w biznesie – podpowiadała uczestnikom Śląskiego Klastra Dizajnu Shan Preddy, ceniona w całej Europie konsultantka, pracująca z firmami projektowymi nad rozwojem ich biznesu oraz budowaniem relacji z klientami.
 
"Sekret sukcesu to wcześnie wstawać, pracować do późna i znaleźć ropę" – już na początku spotkania Shan Preddy zdradziła rozwiązanie, a właściwie zacytowała słowa jednego z najbogatszych ludzi świata - Rockefellera. Niestety niewielu ma szansę wcielić w życie jego wskazówkę, więc pozostaje poszukiwanie innych dróg. – Przede wszystkim cokolwiek robicie, musicie mieć wizję firmy, przyszłości, tego co chcecie osiągnąć. A żeby mieć wizję, trzeba mieć marzenia. I trzeba zawsze znajdować czas, by marzyć – przekonywała  Shan Preddy. Kolejnym krokiem, by osiągnąć sukces jest ustalenie listy wartości, które mają dla nas znaczenie. – Musicie mieć powód, żeby z chęcią wstawać codziennie z łóżka. Wizja i wartości muszą być odrobinę przerażające, ale muszą też być  realne do spełnienia, nie mogą odstawać zupełnie od rzeczywistości – mówiła konsultantka. Znalezienie odpowiedzi na pytanie jak zrealizować swoje marzenia to świetna baza do zbudowania strategii i ustalenia planu działań. – Plan nie musi być nudnym dokumentem, możecie go narysować. Ważne, żeby był – dodała. Przypomniała też popularne, angielskie powiedzenie: "Income is vanity. Profit is sanity. Cash flow is reality", podkreślając, że dochód i zysk firmy są ważne, jednak bez płynności finansowej niejedna firma wpada w kłopoty, dlatego istotne jest aby pilnować terminów płatności swoich kontrahentów.

Uczestnicy spotkania usłyszeli też kilka porad związanych z prawnymi aspektami prowadzenia dzielności, jak i zarządzaniem ludźmi. Dużo uwagi prowadząca poświęciła marketingowi. A wniosek był taki, że lepiej zrobić jedną, przemyślana i dobrze skierowaną kampanię marketingową niż tysiące przypadkowych i chaotycznych akcji. – Waszym najważniejszym narzędziem marketingowym jest mózg. Zamiast wydawać niepotrzebnie pieniądze, warto najpierw pomyśleć i spróbować wymyślić jak zaciekawić swoją ofertą – radziła Shan Preddy. Według Shan dobry marketing sprawia, że klienci sami do nas przychodzą, "przecież nikt z nas nie lubi gdy sprzedawca coś nam na siłę wciska". Swoje wystąpienie zakończyła dwoma spostrzeżeniami: by zachować świeżość, musicie nie ustawać w poszukiwaniu inspiracji oraz, że każdy z nas odpowiada za naszą planetę, więc "zrównoważony rozwój" nie powinien być tylko modnym hasłem. Lista pytań i uwag, które wymagają przemyślenia na tym się nie wyczerpała. Także spotkanie z Lukiem Palmenem poświęcone internacjonalizacji biznesu poruszało wiele kwestii, z którymi muszą się zmierzyć uczestnicy Śląskiego Klastra Dizajnu. Począwszy od pytania, czy Klaster powinien działać i poszukiwać partnerów m.in. handlowych poza granicami już nie tylko województwa, ale kraju?            


Specjalna promocja dla polskich czytelników pozwala kupić dwie książki Shan Preddy
How to Run A Successful Design Business” oraz ”How to Market Design Consultancy Services” w cenie jednej.

Wystarczy wejść na stronę: http://www.gowerpublishing.com/isbn/9781409421481, a po zarejestrowaniu się podać zniżkowy kod: G11FAV35.