Projektowanie usług w praktyce
Zapraszamy do udziału w wyjątkowym, bo mocno osadzonym w realnym życiu, kursie projektowania usług. 


Kolejna, czwarta już, odsłona cieszących się powodzeniem warsztatów: Projektowanie usług w praktyce odbędzie się w terminie 22-24 maja 2017. Będziemy pracować w grupie kilkunastu osób i zmagać się z rzeczywistymi wyzwaniami, jakie stoją przed działającą w regionie piekarnią. Będziemy prototypować i testować pomysły z żywymi ludźmi, dzięki czemu wypracowane rozwiązanie nie trafi do szuflady. A po wdrożeniu projektu usprawniającego działanie usługi dostaniemy informację zwrotną na temat jego jakości. 

W trakcie kursu:
- nauczysz się prowadzenia badań na potrzeby projektowania (design research),
- poznasz w praktyce sposoby efektywnej pracy na zgromadzonych danych,
- poznasz i przećwiczysz kreatywne metody pracy w grupie,
- będziesz tworzyć i testować prototypy,
- dodatkowo, tylko w tej edycji, będziesz mieć szansę zobaczyć, poznać i zrozumieć jak działa piekarnia.

Prowadzący:
Marcin Piotrowski – kieruje zespołem User Experience Design w Play, gdzie m.in. dzięki zrozumieniu realnych potrzeb użytkownika wpływa na rozwój dobrych produktów. Uczestniczył również w zespole pracującym dla Tatrzańskiego Parku Narodowego. Prowadzi szkolenia z user experience, design thinking oraz kreatywnych metod rozwiązywania problemów. Jest autorem bloga UX online. W Zamku Cieszyn prowadził już trzy edycje warsztatów projektowania usług. 

Zgłoszenia
Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się na adres: ltrojan@zamekcieszyn.pl. Warsztaty odbędą się pod warunkiem zgłoszenia się minimum 10 osób. 

Koszt:
Udział w warsztatach: 700 zł (w trakcie warsztatów zapewniamy wyżywienie, nie zapewniamy noclegów). Wpłaty: ING Bank Śląski o/Wodzisław 53 1050 1403 1000 0022 8888 9161 z dopiskiem: Projektowanie usług.

Informacje:
Lubomira Trojan, ltrojan@zamekcieszyn.pl, tel. 33 851 08 21 w. 30
 



Program:

Dzień 1 
Dzień pierwszy to mini wprowadzenie teoretyczne i analiza stanu faktycznego. Wspólnie zaplanujemy badania, pojedziemy do piekarni, by na miejscu przeprowadzić wywiady  i obserwacje. Wyniki badań będą wkładem do dalszego procesu projektowego. Czas pracy: 9.30-17.00 (z przerwą na lunch)

Dzień 2 
Drugi dzień projektu to faza tworzenia rozwiązań. Wspólnie wypracujemy kilka alternatywnych pomysłów na rozwiązanie problemu, ocenimy je na bazie zdefiniowanych wcześniej kryteriów i wybierzemy jedno rozwiązanie do dalszych prac. Każdy z pomysłów zostanie zaprezentowany w formie prototypu (modelu, dramy, komiksu, filmu, etc.), będzie to zatem także wprowadzenie do prototypowania. Dzień zakończymy wyborem jednego rozwiązania, które wspólnie uznamy za najlepiej rokujące i nad nim będziemy pracować kolejnego dnia. Czas pracy: 9.00-17.00 (z przerwą na lunch) 

Dzień 3 
Trzeciego dnia przygotujemy szczegółowe (i jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości) prototypy, prezentujące sposób działania projektowanej usługi. W zależności od wypracowanego rozwiązania opracujemy serię szczegółowych prototypów, będących wytycznymi dla procesu wdrożeniowego. Przedstawimy je właścicielom piekarni. Czas pracy: 9.00-17.00 (z przerwą na lunch) 

 

 


Projektowanie usług w praktyce
22-24 maja 2017
Zamek Cieszyn

Prowadzący: Marcin Piotrowski

Informacje:
Lubomira Trojan
ltrojan@zamekcieszyn.pl
tel. 33 851 08 21 w. 30