Biznes Nawigator

To nowy cykl szkoleniowy dla przedsiębiorców – innowatorów. Jak GPS chcemy pomóc firmom w znalezieniu najlepszej drogi do sukcesu na rynku. 

A ten można osiągnąć dzięki innowacjom. Wdrażanie nowych produktów i usług wydaje się być oczywistym, ale niełatwym procesem. Dlatego zapraszamy najlepszych biznesowych doradców, specjalistów od user experience, zarządzania wzornictwem, trendów i procedur, bo każda zmiana wymaga nowych kwalifikacji.  



III SPOTKANIE: Innowacja, czy schyłek branż? Czyli przedefiniowanie biznesu 
24.02.2017 (piątek), godz. 10.00–13.00, Zamek Cieszyn, Oranżeria

Prowadząca: Zuzanna Skalska
Ekspert ds. trendów dla innowacji i dizajnu. Studiowała na Design Academy Eindhoven i Królewskiej Akademii Sztuki i Projektowania w Den Bosch. Pracowała w Philips Design oraz w VanBerlo – największym studiu projektowym w Holandii. Od 2007 roku prowadzi własną, transdyscyplinarną markę 360 Inspiration, wykłada na wielu międzynarodowych uczelniach oraz jest współtwórcą poznańskiej School of Form. Doradza w sprawie innowacji i dizajnu instytucjom rządowym. 360inspiration.nl


Innowacja to jedno z najczęściej mylonych pojęć w biznesie i dizajnie. Podczas spotkania będziemy rozmawiać o nowoczesnym znaczeniu tego pojęcia. Wraz z jego przedefiniowaniem, zmianom ulegają także same branże oraz ich tradycyjny poddział i znaczenie. Czy firmy są gotowe na przyjęcie takich zmian? Czy ich właściciele naiwnie oczekują, że innowacja sama do nich przyjdzie? Wnioski wynikają z ponad 20 lat obserwowania przez prowadzącą spotkanie ośmiu różnych branż, odwiedzania międzynarodowych targów, udziału w konferencjach, a także współpracy z MSP oraz wielkimi światowymi korporacjami.
    

IV SPOTKANIE: 10 najczęściej popełnianych błędów we współpracy inwestora z projektantem 
16.03.2017 (czwartek), godz. 10.00–13.00, Zamek Cieszyn, Oranżeria

Prowadzący: Zdzisław Sobierajski
Doświadczony przedsiębiorca, od trzydziestu lat zajmuje się wdrożeniami w przemyśle. Jest ekspertem sieciowym PARP w dziedzinie przetwórstwa tworzyw sztucznych, technologii kompozytowych, implementacji wzornictwa przemysłowego i usług oraz procesów wdrożeniowych w firmach sektora MŚP. Wyróżniony przez World Intellectual Property Organization nagrodą WIPO Award for Innovative Enterprises. Finalista konkursu Design Management Europe Award - jedynego w Europie konkursu na zarządzanie wdrażaniem produktów i usług. Prowadzi program stypendialno-stażowy dla młodych projektantów www.polyester-design.com. Prowadzi warsztaty z projektowania procesów wdrożeniowych oraz budowania relacji projektantów i przedsiębiorców.

 

Formułowanie zadań (briefu) i odbiór wykonanej pracy są to dwa pola, na których najczęściej występują kosztowne konflikty pomiędzy inwestorem a projektantem. Stosowanie czytelnych, zrozumiałych dla obu stron kryteriów jest kluczem dla prowadzenia procesu projektowo-wdrożeniowego. Dlatego podczas spotkania będziemy mówić o tym, jak formułować zadania i w jaki sposób weryfikować kompetencje, aby móc uniknąć konfliktowych sytuacji. 


Organizator zastrzega sobie zmiany w programie.

Udział: 200 zł brutto od osoby (druga osoba z jednej firmy lub organizacji, członkowie Śląskiego Klastra Dizajnu oraz Klubu Przedsiębiorcy w Cieszynie: 150 zł brutto). Liczba miejsc ograniczona. Wypełnione zgłoszenia (w pliki do pobrania) prosimy przesłać mailem: wbeczek@zamekcieszyn.pl lub faksem: +48 33 851 08 21 w. 16. Wpłaty na konto: ING Bank Śląski o/Wodzisław 53 1050 1403 1000 0022 8888 9161 z dopiskiem Biznes Nawigator.  
 
  




I SPOTKANIE: Badanie potrzeb i projektowanie usług jako narzędzie budowania przewagi rynkowej firmy 
4.11.2016 (piątek), godz. 10.00–12.00, Zamek Cieszyn, Oranżeria

Prowadząca: dr Agnieszka Szóstek
Zajmuje się strategicznym zarządzaniem designem oraz prowadzi projekty mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu procesu zorientowanego na użytkownika. Jest szefem Biura Innowacji w Przestrzeni Akademickiej na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej współpracowała z Play, gdzie wprowadzała myślenie projektowe (design thinking). Współpracowała także z Allegro, BZWBK, PZU, Netią, Tatrzańskim Parkiem Narodowym, Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego oraz innymi firmami i organizacjami, poszukującymi pomysłu na to, jak tworzyć emocjonalną wartość swojej marki w oczach klientów. Wykłada w Polsce i za granicą Customer Experience.  Ukończyła studia z projektowania interakcji, obroniła doktorat na wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii.

 
Współczesny konsument intensywnie poszukuje nowych doświadczeń i doznań, jednocześnie jest zasypywany lawiną informacji. Kluczowym wydaje się zrozumienie relacji między sferą doświadczeń odbiorców a biznesem, próbującym zrozumieć i zaspokoić ich potrzeby. Prowadząca spotkanie pokaże jak wielką wartość daje przysłuchiwanie się potrzebom klientów oraz w jaki sposób wykorzystać tę wiedzę w procesie projektowania usług. Udowodni, że nie musi to być ani trudne ani drogie.

II SPOTKANIE: Czym jest a czym nie jest dizajn w kontekście procesu wdrożeniowego w przedsiębiorstwie? 
13.01.2017 (piątek), godz. 10.00–13.00, Zamek Cieszyn, Oranżeria 
Prowadzący: Michał Drożdż
Projektant i specjalista z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania (MBA). Nadzorował wdrożenie wielu produktów, od koncepcji przez wzornictwo i konstrukcję, aż do produkcji i urynkowienia. Odpowiadał za powstanie unikatowych projektów procesów organizacyjnych, co zostało potwierdzone główną nagrodą w konkursie DME AWARD w 2010 roku. Był dyrektorem Działu Badań i Rozwoju Produktów ZELMER. Członek Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, autor licznych artykułów i juror w konkursach wzorniczych.


To, jakie podejmujemy decyzje przy wdrażaniu nowych produktów ma kluczowe znaczenie dla potencjalnego sukcesu rynkowego. Uporządkowanie kolejnych działań i wyborów w logiczny proces pomaga zapanować nad zmiennością w projekcie, kontrolować koszty oraz zmniejszyć ryzyko niepowodzenia. Praca kreatywna to jedno z koniecznych działań, pozwalających wykorzystać dizajn do zbudowania wartości wdrożenia. Wszystkie zaś, ułożone we właściwym porządku, mogą sprawić, że wzornictwo stanie się prawdziwym motorem rozwoju firmy. Warto najpierw zaprojektować proces, zanim zacznie się projektować produkt.


 

 

 

 


Biznes Nawigator

III SPOTKANIE: 
Innowacja, czy schyłek branż? Czyli przedefiniowanie biznesu 
Zuzanna Skalska
24.02.2017 (piątek), godz. 10.00–13.00

IV SPOTKANIE: 
10 najczęściej popełnianych błędów we współpracy inwestora z projektantem
Zdzisław Sobierajski
16.03.2017 (czwartek), godz. 10.00–13.00


Informacje, zgłoszenia:
wbeczek@zamekcieszyn.pl 
33 851 08 21 w. 34
Pliki do pobrania